|| Fit voor je Trouwjurk ||

Gastblog door Faya #MKBM

Alweer week 3 van 2017! Dit betekent dat je al druk bezig bent met je Goede Voornemens, toch?!

Nog steeds één van de meest voorkomende voornemen is: AFVALLEN! Sommigen denken dan gelijk bleh, maar als je ten huwelijk bent gevraagd en je bent op zoek naar je droomjurk dan kan het zijn dat je daarvoor graag een paar kilootjes kwijt wilt. Misschien heb je al “YES!” gezegd tegen DE Dress, maar moet deze nog helemaal naar je (streef)figuur vermaakt worden.

Als Weddingplanner krijg ik veel vragen omtrent trouwjurken, maar ik ben ook wel eens meegevraagd naar een fitting. Het is soms best pijnlijk om de teleurstelling in de Bride2be’s ogen te zien wanneer die ene jurk niet helemaal zit zoals gehoopt. Dat gedeelte is minder leuk en hoort er voor mij een beetje bij om te zorgen dat alles naar wens verloopt met de planning. Maar ik ben nog steeds Weddingplanner en geen health-goeroe om bruidjes goed op weg te kunnen helpen met afvallen of in shape te komen. Tegenwoordig zie je door de bomen het bos niet meer met alle Health-goeroes, fitgirls, vegan-diets, nutritionists, etc. Iemand die zeker wel gezien wordt is Killerbody Motivator Fajah Lourens. In april 2016 lanceerde zij haar boek Killerbody dieet en onlangs kwam Killerbody 2 Receptenboek uit. Via haar social media-kanalen kun je succesvolle ‘before and afters’ zien van mensen die haar recepten en trainingsschema’s volgen, maar ook haar eigen journey naar een Killerbody. Tussen alle hectiek, events en promoties door heeft Fajah toch de tijd genomen om een Gastblog te schrijven voor Butterfly Bliss aan alle Brides2Be die Fit willen zijn voor hun trouwjurk en zelfs voor een Killerbody willen gaan 🙂 Enjoy reading en mocht je hierna meteen gemotiveerd zijn of benieuwd naar de maatprogramma’s ga dan naar: https://mykillerbodymotivation.com/

Ja ik wil!!

En dan gaat het eindelijk gebeuren: Je gaat trouwen met de man van je dromen! Negen van de tien keer heeft deze man je al wel eens naakt gezien, maar in sommige culturen wacht je netjes tot na het ja-woord. Dat betekent dat je man je nog nooit uit de kleren heeft gezien, maar ook al heeft hij dit al wel, je wilt er natuurlijk super strak uit zien als je gaat trouwen. Niet alleen voor je man, maar vooral voor die geweldige trouwjurk waar je in wilt stralen als een prinses. De meeste mensen nemen minimaal wel een half jaar voor de voorbereidingen van een huwelijk. Dat komt goed uit, want in een half jaar heb je genoeg tijd om in shape te komen. Wel is het belangrijk dat je nu al een jurk uitkiest waarin je je gelukkig voelt. Past hij nog niet helemaal goed? De meeste jurken kunnen altijd passend worden gemaakt.

Heb je minder dan een half jaar? Wees niet bang, in 12 weken kom je al heel ver. Ik ben voorstander van wat langer de tijd nemen, omdat het resultaat dan ook langer blijft. Je moet het zo zien; alles wat je snel afvalt, komt vaak ook weer snel terug. De reden is dat je ineens veel onder je caloriebehoefte gaat zitten en dat je verbranding daardoor heel erg daalt. Omdat je na je dieet graag alles wilt proeven, omdat je tijdens je dieet zo streng bent geweest sla je vaak weer door de andere kant op, omdat je verbranding nog op een laag pitje staat en je geen rem hebt met eten, kom je vaak meer aan dan je daar voor woog.

Wees niet bang, ik heb daar natuurlijk wel iets op gevonden. In mijn Killerbody Dieet boek leg ik dit allemaal uitgebreid uit. Het komt er op neer, dat je tussen je dieet door steeds je lichaam weer even moet triggeren sneller te gaan verbranden. Dit doe je door middel van een refeed. Dat betekent 1 dag per week (of meer, dit ligt aan je vetpercentage) extra calorieën eten en het liefst uit carbs. Zo blijft je lichaam alert en valt het niet in slaap.

 Het Killerbody Dieet is opgedeeld in drie fases. In de eerste fase zit je heel laag onder je behoefte, ongeveer 400/600 calorieën.  Dan kom je in fase 2, daarin laat ik je een dag hoog in carbs en een dag laag in carbs eten. Zo houd je je lichaam alert en blijft het verbranden. In fase 3 zit je nog steeds onder je behoefte, maar niet meer zo veel en heb je één keer per week een refeed (extra eten).

Ik blijf er bij dat je op deze manier de minste kans hebt om na je dieet weer aan te komen. Alleen als je 6 maanden de tijd hebt raad ik je aan om max 250 calorieën onder je behoeft te gaan zitten. Zo gaat het iets langzamer, maar houd je het makkelijker vol. Daarnaast heb je meer tijd om aan je gezonde levensstijl te wennen. Daardoor blijft het na afloop een gewoonte.

Op mijn site, www.mykillerbodymotivation.com, kun je je caloriebehoefte uitrekenen. Als je mijn Killerbody Dieet boek niet hebt, kun je zelf een schema maken door middel van deze caloriebehoefte. Als je 6 maanden de tijd hebt ga je er 250 calorieën onder zitten en als je 12 weken of minder de tijd hebt wat meer. Het ligt er natuurlijk wel aan wat je doelen zijn. Misschien hoef je helemaal niet af te vallen, maar wil je gewoon wat strakker worden. Vaak heeft strakker worden wel het beste resultaat als je vetpercentage zakt, dus dat je toch onder je caloriebehoefte gaat zitten.

Sporten

Ik ben een voorstander van sporten. Van krachttraining word je strakker. Plan dat dus de aankomende tijd goed in. Probeer 3 keer per week te trainen en wandel elke ochtend op een lege maag ongeveer 30 minuutjes. Ik doe dit om 07.00 uur ‘s morgens. Daarna ga ik eten en daarna trainen. Als je nog nooit getraind hebt, kun je in de sportschool vragen naar een schema of eventueel lid worden van mijn workout video’s. Ik upload elke maand nieuwe video’s en je kunt ze via onze app allemaal terug kijken. Zo weet je altijd wat je kunt doen in de sportschool.

Kun je het echt niet alleen, huur dan een personal trainer in om je klaar te stomen voor de grote dag. Wij hebben geen personal trainers, maar kunnen je wel online begeleiden door middel van een op maat gemaakt programma. Op onze site kun je daar alle informatie over terug vinden.  

Ten slotte wil ik nog even meegeven dat alles mogelijk is. Je moet er alleen wel 100% voor gaan. Geen smoesjes en excuusjes meer. Schrijf je doelen op. Als ik het moeilijk heb en ik wil grijpen naar chocolade, denk ik altijd eerst even: Faj, als je dit nu eet, hoe lang blijft de smaak in je mond? Wat voel je nadat je het hebt gegeten? Hoe verder ben je van je doel na dit stuk chocolade?

Veel mensen zeggen dingen als “Dat ene stukje chocolade of dat ene glas wijn maakt niet uit”. Dat is niet waar, het maakt wel uit. Je bent nog verder van je doel het duurt nog langer en dat is gewoon zonde.

Ik wens je heel veel succes met dit geweldige proces. 

Liefs,

Faya

 


butterflybliss

1 COMMENT

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *